Ismert márkák legsikeresebb visszatérései az üzleti világba

A legnagyobb vállalatok és legnépszerűbb márkák működése során is adódhatnak gondok, akár belső, akár külső körülmények, amik arra késztetik a cégeket, hogy gondolják át stratégiájukat és újuljanak meg. Egyeseknek ez nem jön össze, és sajnos véget ér a pályafutásuk, mások viszont felállnak a padlóról, briliáns újrakezdést produkálva. Lássuk, az elmúlt évtizedek során melyek voltak a leghíresebb olyan vállalatok, amelyeknek ez sikerült.

Hirdetés

Nintendo
Ki ne emlékezne, mekkora volt a márka termékeinek sikere a nyolcvanas-kilencvenes években? Aztán jöttek a 2000-es évek, a PlayStation és az Xbox mánia, és a Nintendo valahogy háttérbe szorult. De nem estek tartósan kétségbe: a DS, DS Lite és a Wii visszahelyezte őket a képzeletbeli térképre.

nintendo_wii_4f4ba3db9a739.jpg

Disney Animation
A 21. század úgy tűnt, nem a Disney-é lesz, hiszen a Herkules és a Fantasia 2000 után a vállalat mélyrepülésbe kezdett. De miután megszerezték a Pixart, és új emberekkel, új ötletekkel gazdagodtak, valamint olyan produkciók kerültek a mozikba a cég nevével fémjelezve, mint az Aranyhaj és a Jégvarázs, már mindenki biztos abban, hogy a rossz időknek vége a Disney háza táján.

Converse
A hetvenes évekig töretlen sikernek örvendő márka 2001-ben csődbe ment. A Nike megvásárolta, és a cég új filozófiával működött tovább: nagyobb szerepet kapott a lifestyle és a sztárokkal való együttműködés, mint a sport vonal, így manapság már a világ egyik legmenőbb márkájának számít.

converse.jpg

Lego
A kilencvenes évek videojáték-őrületét többekhez hasonlóan a Lego is megszenvedte. 2004-ben kezdtek új szelek fújni náluk, amikor Jørgen Vig Knudstorp lett a vezérigazgató: az ő új ötletei, mint például a Ninjago vonal bejöttek. 2013-ra a márka a legnyereségesebb játékgyártóvá lépett elő a piacon.

Lacoste
A harmincas években született francia márkát egyszerűen megunta a közönség a kilencvenes évekre, de a cégnél gondoltak egyet, és csőd helyett a teljes újratervezésre szavaztak. A végeredmény: színesebb, fiatalosabb, dinamikusabb márka, amely csodaszép butikjaival és táskáival a női vásárlók egyik új kedvence lett.

lacoste-store-berlin-05.jpg

A New England Patriots
A nyolcvanas évek végén és a kilencvenes évek elején a csapat még elég rossz helyzetben volt, stadionjuk a csőd szélén állt. Robert Kraft hozott változást a csapat életébe, aki 1994-ben 172 millió dollárért vette meg a Patst, és 2.6 milliárd dollárra becsült Super Bowl győztes teammé “varázsolta” őket. Hogy mi volt a titka? Átgondolt és okos döntések sorozata. Felújíttatta a stadiont, ami mellé egy szórakoztató komplexumot is tervezett, ami egész évben működik (így minden hónapban profitot termel, nemcsak a szezonban). Ezen kívül nem vett drága játékosokat és szakembereket eleinte, hanem a meglévőek képzésére és felfuttatására fordította a pénzt és az energiát – Tom Brady neve mond valamit? Robert Kraft meglátta benne a tehetséget, és nem engedte el, mindenben segítette.

Forrás: fastcompany.com

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés