Ez maradt a hetvenes években épített orosz sugármeghajtású vonatokból

A hidegháború idején mind az oroszok, mind az amerikaiak túl akarták szárnyalni a másikat, illetve az oviból ismert viselkedési mintákat követték: ami az egyiknek volt, az nagyon gyorsan kellett a másiknak is. Így volt ez a sugárhajtású vonatokkal is, amikkel az oroszok (amerikai mintára) a hetvenes években kezdtek kísérletezni. A “recept” egyszerűnek tűnt: leszerelik kisméretű sugárhajtású repülőgépek hajtóműveit szerelik fel a vonat tetejére. Jól hangzik? Persze, és a vonatok akkor szinte elképzelhetetlen sebességre lettek volna képesek: akár 250 km/h feletti értékeket is elérhettek volna. Így az oroszok a világ leggyorsabb távolsági expresszvonatait (Trojka-expressz) indíthatták volna el…. de csak “volna”. Kitalálod, miért? A túl magas üzemanyagköltségek és a sokkal kisebb teherbírású sínpályák miatt.

Hirdetés

Az 54.4 tonnás (abból 7.4 tonna üzemanyag) és 28 méter hosszú vonatokból mára ennyi maradt – egy orosz fotós örökítette meg az elfeledett, lepusztult és teljesen elrozsdásodott szerelvényeket.

 

Forrás: TheLadBible.com

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés