Ezért fontos, hogy a NASA Föld-szerű bolygókkal teli naprendszert talált

Tegnap megtörtént végre a NASA várva várt bejelentése. A tudósok közölték, hogy Spitzer nevű távcsövük felfedezett egy Föld-szerű bolygókkal teli naprendszert, ahol egyrészt mindegyik bolygón lehet víz, három bolygó pedig lakhatónak tűnik (a körülmények hasonlóak a Földéhez, ezért ezeken alakulhat aki a legnagyobb valószínűséggel élet). Másrészt pedig ez a naprendszer nincs is nagyon messze tőlünk: úgy 40 fényévnyire található a mi Naprendszerünktől, de a közepén lévő TRAPPIST-1 nevű csillag a mi Napunkhoz képest sokkal gyengébb, kisebb fény- és fűtőhatású, úgynevezett ultrahűvös törpecsillag.

További érdekesség, hogy ezek a bolygók nagyon közel vannak egymáshoz. “Az egyik bolygón állva látnánk a szomszéd bolygókon a nagyobb természeti jelenségeket, felhőket, viharokat, szabad szemmel kivehetőek lennének a hegyek, vizek” – írja cikkében az Index.

És hogy ez a felfedezés miért is ilyen lényeges? Thomas Zurichen, a NASA washingtoni központjának egyik vezetője szerint a Földön kívüli élet kutatásában ez az előrelépés kulcsfontosságú lehet, és “megtalálni három egymáshoz ilyen közel lévő lakható bolygót kiemelkedő lépés ebben a munkában.” – mondta.

Forrás: Index.hu