Gyors, biztonságos és nagyon menő: Razor E300 elektromos rollert teszteltünk

Amikor néhány éve megemlítettem a családomnak, mennyire szeretnék egy rollert, még nem nagyon érezték át a lelkesedésemet, ma viszont már köztudott, hogy rollerezni nem ciki, sőt, ellenkezőleg: elég menő és praktikus közlekedési mód lett a városban. Felszállsz rá, és ha nem is futsz, mint Forrest Gump, de hogy suhansz, az biztos. Ha pedig elektromos rollert veszel, akkor még meg sem fogsz izzadni közben. De vajon még mi mindenben más egy elektromos roller, mint egy “sima”? És megéri-e beszerezni egyet, a lábbal hajthatókhoz képest azért tényleg többszörös áron? Ezeken a kérdéseken mélázva próbáltam ki először a Razor E300-asát.

Hirdetés

“Ha tudsz motorozni, akkor ez gyerekjáték lesz” – így kaptam az első leckét. És mivel nem tudok motorozni, haladtunk is tovább. Mint kiderült, a kezelése így is elég egyszerű, nem is lehet elrontani: a jobb kezednél egy, a kormányon lévő fehér gyűrűt tekersz magad felé, azzal adsz gázt, a bal oldalon lévő karral pedig fékezel. Ezen kívül nem árt, ha megtalálod a töltő csatlakozójának helyét és a bekapcsoló gombot, de ezeket sem téveszted el. A gyorstalpaló egy percben meg is volt, most már te is tudod, hogyan kell kezelni – nekem pedig ezután kezdődhetett a tesztelés.

Razor_offline_0004_RazorLogo_White copy 4

Az első próbálkozásom még kicsit bátortalan volt, de az már ekkor is feltűnt, hogy az eszköz masszív, elég nagy a platform és a váz is. Ja, és nem mellékesen viszonylag nehéz – 21 kiló -, viszont nem neked kell vele folyamatosan egyensúlyoznod, hogy jó úttartással menjen, mert nagy, vastag, strapabíró kerekeinek köszönhetően magabiztosan gurul. A kisebb döccenőket és emelkedőket is gond nélkül teljesíti, de nagyon rossz úton nagy sebességgel inkább nem raliznék vele, mert nem arra való. De egy normál járdán szépen, biztonságosan lehet vele menni, akár 24 km/h sebességgel is – erről leesni tényleg csak nagy hülyeségek elkövetése árán lehet.

Ami a megtett távokat illeti, én Zuglóból simán elgurultam vele a Deák térig, ami kb. egy 6 és fél kilométeres távot jelent. És ha csak a matekot nézzük – és nem jöttek volna értem kocsival -, akkor simán vissza is mehettem volna, mert egy töltéssel körülbelül 12-13 kilométert tud megtenni. Akár 40 percig használható folyamatosan is, ami számomra elég meglepő, mert azt hittem, hamarabb bemondja az unalmast. A motor miatt sem kell aggódnod: nagy nyomatékú, lánchajtású motor van benne, ami elég sokat kibír.

Razor_offline_0005_RazorLogo_White copy 6

Ne feledd azért, hogy a KRESZ szerint a gyalogos szabályok vonatkoznak a rollerekre is. Szóval ne próbálj az autókkal versenyre kelni, inkább haladj a járdán, vagy ahol gyalogos és kerékpárút van. Én bevallom, szívesebben mentem a bringaúton, annál is inkább, mert épp olyan idősávokban próbálgattam az E300-ast, amikor rajtam kívül egy lélek sem akarta azt használni. Egyébként pedig az időről még annyit, hogy nagyjából ugyanannyi ideig tartott megtenni egy-egy távolságot elektromos rollerrel, mint biciklivel.

Összességében nekem nagyon bejött, egyetlen dolgon csiszolnék még: lehetne egy picit könnyebb ez a gépezet, hogy a hozzám hasonló törékeny leányzóknak se okozzon fejtörést, hogyan visszük le a harmadikról… de amikor már lent voltam vele, akkor mindig élveztem, hogy egy ilyen gyors és biztonságos eszközzel “száguldozhatok” – persze csak okosan. Ha megtetszett neked is a termék, látogass el a Razor hivatalos oldalára.

razor_offline_fekvő_0001_RazorLogo_White

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés